Reisverslag 4: Routine is begonnen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu Reisverslag 4: Routine is begonnen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4: Routine is begonnen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2017 | Noorwegen, Oslo

Hoi mensen in Nederland!

Ik heb een tijdje niks geschreven, sorry daarvoor.
Nu mijn colleges zijn begonnen heb ik het wat drukker, en is de routine begonnen. Maar er zijn natuurlijk wel wat dingen gebeurd.
Zo heb ik bijvoorbeeld EINDELIJK gehoord dat ik het vak 'Global Food Security' mag volgen, dus nu ga ik een ander vak (Climate Economics, lastige economie) laten vallen. Ik kom nog steeds uit op 35 ECTs, wat meer dan genoeg is. Ik ben best blij met mijn vakkenpakket nu :)
Een ander leuk nieuwtje is dat ik gevraagd ben om bij het volleybalteam te gaan! Natuurlijk heb ik ja gezegd. Voor de mensen die wat van volleybal afweten: mijn positie is nu buiten. Hiervoor speelde ik altijd setter, dus het is wel een verandering, en ik ben er nog niet helemaal aan gewend. Ook is Noors taalgebruik tijdens het spelen van een wedstrijd nogal verwarrend. 'Ik' in het Noors is 'Jeg', wat je uitspreekt als 'jij'. Als ze dus 'jeg' schreeuwen, bedoelen ze dat zij de bal pakken, en niet dat ik hem moet pakken. Precies het tegenovergestelde dus.
Komend weekend ben ik een heel weekend in een stadje aan de andere kant van het water, waar we een wedstrijdweekend hebben. Ik ga dan overnachten in een 'hutje' van een teamgenootje van me. Lekker Noors (elk Noors gezin heeft minstens een hutje in the middle of nowhere)!
Ook hebben de afgelopen weken in het thema gestaan van bezoekjes plannen. Mama, papa, Emma en Simon komen een paar dagen langs, Jochem komt een paar dagen langs, een paar vriendinnen uit Wageningen komen langs, en waarschijnlijk komt Laura ook nog een keer langs :) Dat wordt lekker de toerist uithangen dus.
Voor de rest van de tijd ben ik vooral druk bezig met lezen. De vakken die ik volg hebben veel artikelen en boeken (daar gaat m'n geld), en ik wil niet graag achterlopen! Ook ga ik veel essays moeten schrijven, maar daar heb ik me nog niet zo mee bezig gehouden. Het semester duurt nog wel even ;)

Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Actief sinds 08 Aug. 2017
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 8936

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 22 December 2017

Minor in Noorwegen!

Landen bezocht: