Reisverslag 6: ik ben slecht in een blog bijhouden - Reisverslag uit Sandvika, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu Reisverslag 6: ik ben slecht in een blog bijhouden - Reisverslag uit Sandvika, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6: ik ben slecht in een blog bijhouden

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2017 | Noorwegen, Sandvika

Hoi iedereen!

Ik had me echt voorgenomen om wekelijks een blog bij te houden, maarja: life happens. Toch wil ik jullie weer even updaten over mijn leven, ookal is het misschien alleen maar om mijn essay-deadline (morgen om 16:00 uur AAAH!!) te vergeten.
Ik kan me niet echt herinneren of ik iets spannends heb beleefd tussen eind september en 12 oktober. Wel weet ik dat we in die tijd ons eerste ESN-activiteitje gepland hebben! Bonfire in the woods, wat vandaag zou gebeuren, is veranderd naar spelletjes spelen binnen met veel eten (het weer hier is niet zo geschikt voor kampvuur op dit moment). Wel kan ik jullie vertellen dat het heel gezellig was, en echt een geslaagde activiteit! Iets wat ik echt hard nodig had, maar daarover horen jullie later in dit verhaal nog wat.

De afgelopen week was het namelijk lekker druk hier in het ruige Noorden! Eerst kwam mijn hele gezin langs! Ze vlogen op vrijdag de 13e, en natuurlijk ging er veel mis (ik kan me iets met een vertraagd vliegtuig en 2 verlopen identiteitsbewijzen herinneren, maar het kan dat ik het mis heb). Toen ze er eenmaal waren zijn we naar een stadje in de buurt, genaamd Drøbak, gereden waar we een Airbnb hadden geregeld. In de tijd dat ze er waren hebben we veel gave (en minder gave) dingen meegemaakt! Zo zijn we naar het 'beste' pretpark van Noorwegen geweest, hebben we wandelingetjes gemaakt, zijn we naar de bioscoop geweest (Blade Runner, echt een aanrader!), en heb ik papa, mama, Simon en Emma mijn kamer laten zien! Ook hebben ze Noorse wafels met bruine kaas geproefd en zijn we naar het meer gelopen in de buurt van mijn kamer. Iets minder gaaf was dat Emma's arm uit de kom schoot toen we in Drøbak aan het wandelen waren, maar die ging er gelukkig na een tijd ook weer zelf in, en er is niks beschadigd 'van binnen', dus dat is fijn :)
Na een dramatisch afscheid (Emma verkoos eten weer boven mij voor de verandering) kon ik lekker op het vliegveld blijven wachten, want Jochem zou binnen anderhalf uur ook landen in Oslo!
Met Jochem ben ik naar Oslo geweest, heb ik ook even het prachtige meer laten zien, ben ik naar een gezellig feestje geweest en hij heeft natuurlijk ook de wafels met rare bruine kaas geproefd :p Ook zijn we uit eten geweest en naar de bioscoop (Blade Runner, jaja, 2e keer.. Ik kon er geen genoeg van krijgen) gegaan, en heb ik het gigantische winkelcentrum van Ski laten zien. Daarnaast hebben we met een paar huisgenootjes samen gegeten, wat echt superlekker en gezellig was. Helaas heeft Jochem komende week tentamens, en had ik verplichte seminars, dus we konden nooit een heel dagje weg plannen. Jochem moest daarom helaas ook weer naar Nederland gisteren.
Ik heb stroopwafels, hagelslag, chocoladepepernoten, chocoladerepen en een chocoladeletter gekregen van iedereen, waar ik heel blij mee ben :D
Het was echt superleuk om iedereen weer gezien te hebben, maar het is wel weer erg wennen om hier zonder bezoek te zijn. Ik heb hier in principe een minivakantie gehad, dus ik heb een welbekend 'zondaggevoel', maar dan erger op dit moment. In mijn blogs schrijf ik natuurlijk alle leuke dingen die mij overkomen, wat er echt veel zijn! Maar om het een beetje realistisch te houden: ik ben ook wel eens eenzaam en niet de superheppie Ilse die jullie meestal zien. Wonen in een ander land zonder de mensen die mij het meest dierbaar zijn is soms nog best lastig. Op dit moment, met een dipje en de deadline in mijn achterhoofd, ben ik dus niet heel erg blij, maar dat gaat wel weer komen, er staan namelijk echt hele leuke dingen op de planning!
Mijn vriendinnen uit Wageningen komen komend weekend langs (we verblijven dan in een Airbnb in Oslo), Laura komt in november langs (yes, we gaan eindelijk het noorderlicht zien) en ik ga nog een keer met wat vrienden van NMBU naar Stockholm (er vertrekt een nachtbus, hier voor de deur)!
Ook heb ik vandaag dingen gedaan die me een beter gevoel gaven, zoals 2 volleybalwedstrijden gespeeld in Oslo (helaas wel verloren). Het ESN-activiteit heeft me ook erg opgevrolijkt :)

Al met al heb ik dus een supertijd gehad, maar moet ik weer even terug komen in het NMBU-ritme.

Ik spreek jullie snel (hopelijk dit keer echt volgende week)! En nu, zoals jullie tegen mij zouden zeggen: Ilse, schrijven jij!

Fun fact uit Noorwegen voor deze blog: hier trekt IEDEREEN, maar dan ook echt IEDEREEN hun schoenen uit in de gang. Met schoenen aan in huis lopen is echt een taboe. Ik heb mijn huisgenoten gevraagd waarom dit zo was, en zij wisten het eerlijk gezegd ook niet echt. Ze denken dat het komt door de winter, wanneer iedereen van die vieze sneeuwmodder aan hun schoenen heeft. Klinkt logisch dat je schoenen dan uit moeten voordat je verder naar binnen loopt :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Sandvika

Actief sinds 08 Aug. 2017
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8946

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 22 December 2017

Minor in Noorwegen!

Landen bezocht: