Reisverslag 10: drukke week - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu Reisverslag 10: drukke week - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 10: drukke week

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg

27 November 2017 | Noorwegen, Oslo

Hee iedereen,

Daar ben ik weer met een verse blog!
Ik werd maandagmiddag nog goed verrast door 'Sinterklaas'! Opa en oma van Ballegoij hadden een pakketje op de post gedaan, met allemaal lekkernijen en een leuk Sinterklaasgedicht. Ik zal hier niet omkomen van de honger :) Ook had ik maandag weer volleybaltraining. Na de training ging ik snel douchen en eten, want 's avonds stond 'Pils med prof' op de planning: 2 professoren van de universiteit zouden naar een cafe komen om daar over bepaalde onderwerpen te praten, onder het genot van een biertje. Ik had geen vragen voorbereid, maar het was heel interessant en leuk om ze zo buiten een 'college-setting' te zien. Daarna was er nog een afscheidsfeestje van een jongen, die is afgelopen donderdag namelijk al weer naar huis (Italie) gegaan om zijn scriptie te verdedigen. Ik ben daar maar heel eventjes heen gegaan, want ik wilde ook nog wat nuttigs doen. De rest van de avond heb ik aan mijn essay gewerkt. Een leuke, maar drukke dag dus!
Op dinsdagochtend heb ik met Jochem geskypet, en even goed bijgekletst. Ik vind het hier heel leuk, maar heb toch wel weer zin om gewoon thuis te zijn. Al dat geskype is toch anders dan face to face praten. Dinsdagmiddag had ik de hele middag colleges, en 's avonds had ik een 'surpriseparty' van een andere jongen. Hij is pas in april jarig, maar wilde gewoon erg graag zijn verjaardag vieren hier in Noorwegen (en hij gaat eind december ook naar huis). Daarom hadden wat vrienden een surpriseparty voor hem georaniseerd, zodat hij toch nog zijn verjaardag kon vieren hier! Wat een beetje jammer was, was dat een meisje per ongeluk het Facebook event van het feestje had laten zien aan hem. Dus ja: het was EN geen echt verjaardagsfeestje, EN niet echt een surprise meer. Toch was het erg grappig om lekker zonder reden, en op dinsdag nog wel, een feestje te hebben. Hij heeft vaak 'happy not-birthday!' gehoord.
Op woensdag had ik 's ochtends al college, en 's avonds volleybal. Hier bij NMBU hebben we maar twee officiele volleybalteams: een damesteam en een herenteam. Elk jaar hebben beide teams samen een kerstdiner. Hier kan ik helaas niet bijzijn, omdat ik dan in Stockholm ben. Om elkaar wat beter te leren kennen, hadden de organisatoren van het kerstdiner nog een ander kennismakingsactiviteitje gepland. Ze hadden een 'preparty' op woensdagavond gepland. Ik had besloten daar naar toe te gaan, ookal ging ik niet naar de daadwerkelijke party. Ik kwam er al snel achter dat ik de enige internationale was, dus voelde me wel een beetje tot last. Voor mij moesten ze Engels praten. Maar de preparty was heel gezellig, en uiteindelijk is geloof ik niemand meer naar het echte feestje gegaan!
Ohja ook was mama jarig op woensdag, wat ook benoemenswaardig is! Geloof haar niet als ze zegt dat ze net 40 is geworden ofzo, want ze is al bijna een echte oude taart. Ze is namelijk 48 geworden!!! Ik weet niet precies wat ze allemaal heeft gekregen, wel weet ik dat ze een grote Wereldatlas heeft gekregen, die had ik gevonden in Belgie deze zomervakantie, en ik moest meteen aan haar denken!
Donderdag had ik een evenement met ESN op de planning staan. Ik weet niet of ik dit al eerder had verteld, maar elke donderdag kan je in het kantoor van de administratie gratis wafels krijgen. Elke donderdag staat er een ander thema centraal, en daar wordt dan een presentatie over gehouden. Deze keer zouden de board-members van ESN (waaronder ik dus) de presentaties houden. Er kwamen veel Noren op deze vaffeltorsdag af, aangezien we presentaties hielden over onze home-universities. Ik had dus een presentatie gehouden over Wageningen, een ander meisje over een stad in Frankrijk en 2 jongens over verschillende steden in Italie. Ik hoop dat de mensen onze presentatie een beetje leuk vonden. Ik heb in ieder geval genoten van de wafels met bruine kaas! Ook was het donderdag natuurlijk Thanksgiving. En ik ben geen Amerikaan, dus normaal gesproken vier ik dat totaal niet. Maaaaar, toevallig heb ik wel een Amerikaans huisgenootje, Emily! Haar ouders waren op bezoek deze week, en hadden een Airbnb in Drobak. En drie keer raden welke Airbnb: precies dezelfde als waar wij met het gezin waren! Emily's gezin had ons uitgenodigd voor een Thanksgiving dinner. We kregen natuurlijk geen echte gevulde kalkoen, maar het eten was heel lekker, en het was erg gezellig.
Op vrijdag had ik maar een college, en was het 'Black Friday', wat dus heel veel korting op kleren betekent. In Amerika zou ik nooit meedoen aan black friday, want daar gaan alleen maar van die gekke shopaholics heen die alle kleren die ze willen uit andermans handen trekken enzo. In Noorwegen is het gelukkig niet zo extreem, en was de drukte in het winkelcentrum gewoon vergelijkbaar met de drukte van een koopzondag (die ze hier geloof ik niet eens hebben). Ik ben dus met twee Nederlandse vriendinnen naar Ski gegaan, en ik heb 7 paar kerstsokken bemachtigd! Ik ben er echt superblij mee, want ik had echt sokken nodig, en wat is nou leuker dan foute kerstsokken? Niks toch?! Ook was er op vrijdagavond een feestje, maar daar had ik vrij weinig zin in. Ik was moe van het drukke sokshoppen, en ik moest de volgende ochtend al om 7:45 bij het sportcentrum staan. Ik heb dus uiteindelijk besloten niet meer te gaan.
Zaterdagochtend moest ik dus lekker vroeg op, want deze dag ging ik mijn laatste volleybalwedstrijden hier spelen! Ik had vrijdagavond nog wat brownies gemaakt om te trakteren. Ik heb beide wedstrijden de hele tijd in het veld gestaan, wat het echt superleuk maakte! Alles ging heel goed, en we hebben een wedstrijd met 3-1 verloren, en eentje met 3-1 gewonnen :D We waren rond half 5 thuis, en ik was echt van plan om nog nuttige dingen te gaan doen, maar was uitgeput. Ik heb de rest van de avond dus weinig gedaan.
Zondag heb ik de hele dag in een zelfstudieruimte gezeten en aan mijn essay gewerkt. Ik heb dit essay nu bijna af! Morgen hoop ik het helemaal af te krijgen. Zondagavond heb ik nog met Jochem geskypet, en toen ben ik redelijk op tijd naar bed gegaan :)
Vandaag heb ik mijn eennalaatste seminar van een vak gehad, en donderdag gaan we ons project presenteren! Dan is dat vak al bijna afgesloten (alleen het tentamen nog). Ook heb ik 's ochtends aan mijn essay gewerkt, en gevolleybald natuurlijk, want dat gaat ook gewoon door :p
Lekker een uitgebreid verslag over een niet zo heel spannende week, ik weet het. Maar hopelijk vinden jullie het wel leuk om te lezen!

Tot volgende week (dan heb ik ECHT spannende avonturen, want ik ga komend weekend met de nachtbus naar Stockholm)!

Feitje van deze week: het wordt hier echt al vroeg donker, en mijn lichaam merkt ook dat ik minder daglicht krijg dan voorheen. Het is hier rond half 9 wel licht, en om drie uur gaat het weer schemeren. Gelukkig ben ik al weer in Nederland voordat de kortste dag van het jaar plaatsvindt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Actief sinds 08 Aug. 2017
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8944

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 22 December 2017

Minor in Noorwegen!

Landen bezocht: