Reisverslag 11: Stockholm! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu Reisverslag 11: Stockholm! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 11: Stockholm!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2017 | Noorwegen, Oslo

Hoihoi,

Daar ben ik weer hoor, na iets meer dan een week.
Ik ben op dit moment lekker veel aan het leren, dus dit is een goede afleiding! Ik heb de laatste tijd vooral veel geleerd eigenlijk, behalve op donderdagavond en afgelopen weekend! Donderdagavond was namelijk een Kerstfilmavond met ESN, en we hebben heel veel warme chocomel en 'glogg' gedronken (lijkt op gluhwein). We keken love actually, dus ik ben helemaal in de kerststemming gekomen. Op vrijdagavond nam ik met 11 andere mensen de nachtbus naar Stockholm. Ik ben er achter gekomen dat ik niet goed ben in slapen in zo'n bus, en ik heb denk ik 3 uur slaap gehad die nacht. We kwamen om 7 uur 's ochtends aan in Stockholm, en mochten onze spullen in een ruimte in het hostel laten (want we konden nog niet inchecken). We zijn snel op zoek gegaan naar een koffietentje, en die hadden ze daar op elke straathoek, dus we hadden er snel een gevonden. De rest van de dag hebben we vooral veel toeristische dingen gedaan. We hadden al onze vermoedens, maar nu is het wel zeker: Stockholm is veel mooier dan Oslo. Stockholm heeft echt prachtige gebouwen en leuke oude straatjes. Zeker een aanrader dus! De kerstmarkt opende die zaterdag ook, dus we zijn daar ook een kijkje gaan nemen. Het was een heel klein, schattig kerstmarktje, maar het zag er erg gezellig uit! 's avonds hebben we eerst in het hostel gekookt, en daarna zijn we nog naar een bar gegaan. In onze kamer in het hostel zat namelijk een man, en we weten niet of hij gewoon dronken was of een beetje gek. We wilden in ieder geval niet daar blijven. 's nachts werden we ook telkens van hem wakker, omdat hij om het halfuur vond dat hij iemand moest bellen. Dat weekend hebben we dus nauwelijks slaap gehad. De tweede dag moesten we eerst uitchecken, en is de groep opgesplitst: een groep mensen wilden naar het Abba-museum, maar een paar mensen vonden het te veel geld (20 euro entree), waaronder ik. Wij zijn dus nog wat gaan rondstruinen door de oude stad, en hebben ons goed vermaakt. Die avond stapten we al weer op de bus. We kwamen om half 7 weer aan in Aas. Het was echt een heel leuk weekend, en helemaal niet duur! Deze week heb ik eigenlijk weinig spannends gedaan, vooral heel veel in het zelfstudiegebouw gezeten. Ik had nog 1 college op dinsdag, en nu heb ik alle tijd van de wereld! Ik heb mijn essays afgeschreven en ingeleverd, en ben nu bezig met leren voor de tentamens. Ik heb komende woensdag en donderdag een tentamen, en die week er op op maandag. Ik moet er wel erg aan wennen, want dit is veel meer stof dan ik gewend ben. In Wageningen hebben we vakken van maximaal 8 weken. Hier zijn het er 15. Ik hoop maar dat het goedkomt!

Ohja, ik had afgelopen woensdag trouwens wel het afscheidfeestje met alle internationalen, en dat was heel gezellig! Ik zie een groot deel van de mensen waarschijnlijk niet meer, wat wel heel gek voelt. Een meisje zei dat ze nog wel een keer zal langskomen in Nederland :) Gisterenavond had ik met het huis een kerstdiner, wat ook erg gezellig was. Het is belangrijk wat leuke momenten tussen het leren door te hebben!
Ik schrijf minimaal nog 1 reisverslag, maar het is wel echt bijna voorbij, mijn spannende avonturen hier. Ik kijk wel heel erg uit naar terugkomen, want dat betekent dat ik vakantie heb en de tentamens voorbij zijn. Eerst maar zorgen dat ik die goed ga maken dan ;)

Tot snel!

Feitje van het reisverslag: in Noorwegen is het niet onbeleefd om niet op anderen te wachten voordat je begint met eten. Dat merkte ik gisteren tijdens het kerstdiner. In restaurants is het dus ook niet zo belangrijk dat al het eten van een tafel tegelijkertijd komt: je mag gewoon beginnen met eten als je eten krijgt! Simon zou hier helemaal passen dus :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Actief sinds 08 Aug. 2017
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8943

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 22 December 2017

Minor in Noorwegen!

Landen bezocht: