Reisverslag 2: - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu Reisverslag 2: - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van ilsesspannendeavonturen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2:

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2017 | Noorwegen, Oslo

Hoi trouwe lezers, daar ben ik weer met een spannend avontuur.

Deze week had ik een introductieweek samen met de Noorse nieuwe studenten. We hebben veel kennismakingsspelletjes gedaan, en zij hebben zichzelf geregistreerd in deze week. Omdat zij al lessen hadden vanaf maandag, had ik veel vrije tijd, en bijna elke avond een Grillfest (bbq)! Op maandagavond hadden we een hele grappige presentatie: Julien Bourrelle, de auteur van het boek "The Social Guidebook To Norway" vertelde wat over de gewoonten en de cultuur van Noren. Zo ben ik er achter gekomen dat er nog behoorlijk wat verschillen zijn tussen Noren en Nederlanders (Noren zeggen bijvoorbeeld nooit 'hoi' tegen iemand als ze degene tegenkomen op straat, omdat ze je niet willen storen. Wij zouden dat gewoon onbeleefd vinden). Ook vertelde Julien dat hij er achter is gekomen dat Noren erg veel van 'suffering' houden. Daar kwam ik snel genoeg achter: dinsdag was er een Rebusløp; een soort speurtocht met allemaal verschillende posten waar je een spel kon spelen met je groepje. Een van deze spellen was zwemmen naar een eilandje in het midden van een eendenvijvertje, en daar 3 rondjes rennen. Die dag was het behoorlijk bewolkt, en niet warmer dan 15 graden. Toch was het erg leuk om te doen, en heb ik mijn portie lijden voor de komende vijf maanden weer gehad.
Daarnaast heb ik me deze week ingeschreven voor volleybal, en de eerste try-out is komende maandag :)
De rest van de week heb ik me vooral bezig gehouden met een reis plannen, en dat is na heeeel veel gedoe gelukt! Ik ga met 5 andere meiden naar Stavanger, en daarna met de ferry naar Bergen. Vanaf Bergen nemen we een mooie en lange treinreis terug naar Ås. Ik heb er zin in!
Gisteren ben ik met wat mensen naar Oslo gegaan. We hebben de botanische tuinen gezien, de beeldentuin, het Oslo city museum, en als kers op de taart: de IKEA! Daar hebben we nuttige dingen gekocht, zoals een droogrek en een deurmat. Daarna zijn we naar huis gegaan, en zijn we naar een of ander 'feest' gegaan: alle clubjes en verenigingen hadden een optreden voorbereid, wat erg grappig was.
Komende week heb ik veel vrije tijd, aangezien voor veel mensen de colleges al begonnen zijn, en vrijdag vlieg ik naar Stavanger.

Tot volgende week!

  • 19 Augustus 2017 - 16:15

    Heidi:

    Test, test ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Actief sinds 08 Aug. 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8960

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 22 December 2017

Minor in Noorwegen!

Landen bezocht: